Hej och välkommen till hemsidan för Boken om Hopp!

1440

Här på sidan har vi samlat information som kan vara till hjälp för dig som har fått boken om hopp i din brevlåda och kanske blivit lite nyfiken om det här med kristen tro. Genom menyn här på sidan kan du komma vidare till att ta del av livsberättelser om hur tron på Jesus har förvandlat människors liv;

Vi har också samlat musik som handlar om tron och som kan vara till hjälp för dig för att rikta tanken, fokusera en stund på Jesus. Under fliken frågor så har vi samlat några av de vanligaste frågorna som vi möter när vi pratar med människor om tron.

Vi har ju delat ut boken om hopp därför att vi vet att även om livet ibland ser mörkt ut, så finns det hopp. Även om livet känns tomt så finns det mål och mening för varje liv. Även människor har svikit och vi lämnas sårade och ensamma så finns det en som aldrig sviker.

Vi har delat ut boken om hopp för att ge dig möjligheten att själv läsa om och ta ställning till hur du vill ha det med Jesus. Vi vet att han kan förvandla ditt liv – men det är bara du som kan ge honom tillträde till ditt hjärta. Kanske kan boken om hopp få vara ett första steg till det, till att öppna ditt hjärta för Guds underbara kärlek genom Jesus Kristus.

Med start i maj månad så kommer vi också att bjuda in till bibelläsning och bön genom konferensprogrammet Zoom. Dit kan du komma och delta, antingen med video eller helt anonymt och ta del av en vandring genom evangelietexterna och upptäcka mer om vem Jesus är, vad han sa och gjorde och vad det egentligen betyder. Så titta in här på hemsidan från maj så kommer du att hitta mer om Bibelgrupp Online.

Och du, om du har behov av att få prata med någon – du kanske har frågor som behöver svar, kanske behöver du få någon kristen som ger lite vägledning, eller kanske vill du komma i kontakt med en församling nära dig – då vill vi försöka hjälpa dig med det. Under fliken kontakta oss hittar du mailadress och även numret och öppettider för våran telefonväxel.

Återigen, välkommen hit till hemsidan, och så får vi önska dig Guds frid. Hoppas vi hörs av på något sätt!

Du kan ringa till oss på vardagar mellan kl 12-18 på telefon 070-738 83 56
Det går också bra att skicka e-pst till oss på adressen kontakt@bokenomhopp.se